تبیان، دستیار زندگی
شیخ الازهر با اشاره به فتوای تحریم اهانت به همسران پیامبر از سوی مقام معظم رهبری گفت: آن چه اهمیت بیشتری دارد این است که این فتوا از سوی یکی از علمای بزرگ جهان اسلام و یکی از بارزترین مراجع شیعه صادر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكر شیخ «الازهر» از مقام معظم رهبري

شیخ الازهر با اشاره به فتوای تحریم اهانت به همسران پیامبر از سوی مقام معظم رهبری گفت: آن چه اهمیت بیشتری دارد این است که این فتوا از سوی یکی از علمای بزرگ جهان اسلام و یکی از بارزترین مراجع شیعه صادر شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، دکتر«احمد الطیب» شیخ «الازهر» با اشاره به فتوای تحریم اهانت به همسران پیامبر از سوی مقام معظم رهبری، صدور این فتوا را به معنای اشتیاق مقام معظم رهبری به ایجاد وحدت بین صفوف مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: این فتوای مبارک، در زمان مناسب و برای بسته شدن درهای فتنه صادر شد و من از امام علی‌خامنه‌ای به دلیل صدور این فتوا تشکر می‌کنم. شیخ «الازهر» ابراز امیدواری کرد که این فتوا، منشا خیر و آغازی جدی برای وحدت همه مسلمانان و پرهیز از اختلاف، پراکندگی و افراطی گری باشد.

وی ابراز داشت: من از جایگاه علمی و مسئولیت شرعی خود به عنوان شیخ الازهر اعلام می‌کنم که تلاش برای وحدت مسلمانان واجب است و همانا اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید محدود به اختلاف در آرای اجتهادی بین علما و صاحبنظران باشد و در غیر این صورت به وحدت امت اسلامی آسیب خواهد زد.

دکتر احمدالطیب گفت : هر کسی که آتش فتنه و اختلاف را بین مسلمانان بیفروزد، گناهکار و مستحق عذاب الهی و طرد شدن از سوی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: الازهر همه مسلمانان را دعوت می‌کند که تلاش‌های خود برای رفعت اسلام در جهان به کار ببندند و عامل امنیت و آرامش بین مردم  به رغم اختلاف در مذاهب، ادیان و نژادهایشان باشند.

خاطرنشان می‌شود، مقام معظم رهبری چندی پیش در پاسخ به استفتای جمعی از جمعی از علما و شخصیت‌های فرهنگی شهر «احساء» عربستان تصریح کردند: توهین به مقدسات برادران اهل‌سنت‌، حرام است چه رسد به اتهام به همسران پیامبر و زیر سوال بردن عفت ایشان.

در بخشی از استفتای علمای احساء آمده بود، برخی افراد که خود را به اهل علم منتسب می‌کنند، در اقدامی آشکار و با صراحت،‌همسر پیامبر گرامی اسلام را مورد بدگویی  و اهانت قرار می‌دهند و عفت ایشان را ریز سوال می‌برند از جنابعالی مي‌خواهیم نظر شرعی خود را درباره چنین اظهاراتی مرقوم فرمایید.